Khamis, 6 Julai 2017

HARI RAYA BELUM HABIS







BACA DISINI
http://www.malaysiakini.com/columns/387419



KARIPAP 

OKSIJEN

Gua pernah terbeli kueh Melaka yang gula Melakanya sebesar telor cicak. Haha tt. Tapi tahun ni aku masih mampu bersyukur bukannya sebab menteri atau khatib suruh bersyukur malayxia masih aman, tapi sebab tahun ni takde bertentang mata dengan karipap inti oksijen! on 
RAYA SUASANA RAYA 2017
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/5/17


MENARIK
Makalah ini catatan yang bernas dan foto2 (terutamanya yang bersertakan kru perakaman video) menarik dan menepati tema catatan ini. on RAYA SUASANA RAYA 2017
Publish | Delete | Spam
Loh CK
on 7/5/17


HEPPY HEPPY

Lu punya feeling sama mcm saya la tuk tt.. manyak cilaka la itu org2 yg lampas kita punya heppy2... Klu menang lg BN lpas nie... Kompom raye tahun 2018,19,20,21,22 serupa raya dekat tpt Tok TT ckp.. on 
RAYA SUASANA RAYA 2017
Anonymous
on 7/5/17

 

BUDAYA 

MELAYU

melayu kalau kekal melayu budaya tetap terbaek, apabila berjinak jinak ngan arab al wahabi terus menjadi seteru setan sekalian, kenapa ya? adakah kerana arab masih bersikap jahiliah dan asabiyah? sifat ini diturunkan kepada bani melayu? wa sikum al kum al bana kum kah kah kah on 
RAYA SUASANA RAYA 2017
Anonymous
on 7/5/17

KUAT DENGAR

sekelian arwah di dalam kubur lebih kuat pendengaran berbanding kita yang hidup. malah depa boleh dengar tapak kaki kita bergerak di atas kubur mereka. aku sempat menjenguk kubur mak&ayah&abang&awannenek aku dan aku juga bercakap dengan mereka semua. aku tahu mak ayah aku dengar apa yang aku cakap. 

RINDU 

DENDAM

dengan bercakap begitu sedikit sebanyak dapat melepaskan rindu dendam aku pada mereka yang telah pergi. doa aku moga kau selamat TT. jika kau mati dulu aku berjanji pada diri aku akan menjenguk kubur kau dan bercakap dengan kau. on 
RAYA SUASANA RAYA 2017
Anonymous
on 7/5/17
 

BERRAYA

Ayatollah TT, gua baru balik dari Ghana dan sempat singgah di bbrp bandar South Afrika. Rasanya Malaysia skrg dah jatuh level teruk drpd Nigeria. Ghana pula jauh lebih baik. Rata2 prasarana bandar2 utama di Ghana seperti Jepun. 

DI GHANA

Gua bagi markah separa Jepun. Hospitality jauh lebih bagus dari Melayu yg klem bangsa baguih dok ada..phui.. Di Mesia, jumpa kengkawan Melayu, silap cakap ja.. kene beli itu ini. Sumer pakat2 berniaga, jual emas, jual kuwey, jual serunding, buat MLM, jual baju fake, masuk pelaburan Financial org, forex bla3x dan dlm kepala Melayu2 lagi sesuci Islam ni mmg ligat nak mengepow saja. 

AFRIKA

Yg lebai masjid, cara lebai masjid. Kebetulan duduk di Ghana lebih kurang 45 hari. Masyarakat sana jauh lebih islamik dari Melayu2 Islam dan lebai2 berserban lagi suci yg terer berceramah sampai Rasulullah dengar pun boleh nangis sampai keluar rembong jubornya terjulur2. Di sana, solat terawih 8 rakaat. 4 rakaat saja dah makan masa kira2 4 jam. Bacaan imam x klepet mcm hafiz Mesia.. on 
RAYA SUASANA RAYA 2017
Anonymous
on 7/5/17


----------------

Tiada ulasan: