.

Isnin, 2 Januari 2017

ULAR MAK KLUK KLAK









ULAR MAK

KLUK KLAK

11 sekolah di T'ganu masih ditutup esok akibat banjir

Sebanyak 14 daripada 25 sekolah yang ditutup di Terengganu hari ini akibat banjir, akan dibuka esok bagi memulakan sesi persekolahan 2017.
Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu (JPNT), Shafruddin Ali Hussin berkata baki 11 sekolah membabitkan 10 sekolah kebangsaan (SK) dan satu sekolah menengah kebangsaan (SMK) masih ditutup kerana laluan ke sekolah ditenggelami air atau ada yang ditenggelami air

ADAKAH

BANJIR INI

KERNA RAMAI

ORANG GANU

BUAT MAKSIAT

ATAU KERANA

ULAR MAK

CAKAP BOHONG

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KERANA NEGERI

KAPIR TAK ADA

BANJIR 

KAH KAH KAH






-------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kau ni tt tak paham orang ugama. Dan sains. Sains kejadian cakrawala menetapkan bumi berputar sangat laju atas paksinya, hampir 25ribu batu dalam 24jam, atau 1,670km/j (kapalterbang kita biasa naik dari kl pegi penang atau perth tu selalu cruise pada 800km/j, jet mig29 paling laju buat 1,300+km/j) maka akibat putaran tu terbentuklah kepulan asap (awan la!) yang semakin mengumpul dan setiap lebihkurang 6bulan awan ni dah jadi terlalu banyak berkumpul. Putaran bumi pulak ada 2 kitaran, pertama acceleration selama 6bulan (memecut, makin laju) dan yang kedua lagi 6bulan deceleration iaitu membrek jadi normal speed. Bila accelerate, angin makin kuat satu arah. Bila decelerate pulak angin makin laju arah bertentangan. 2 angin kuat ni adalah monsun tengah tahun dan monsun hujung tahun. Maka sekitar disember angin monsun ni dari timur maka pantai timur yang kena. Tapi terengganu dan pahang bahagian tengah daratan semenanjung timur maka terengganu dan pahang la paling banyak dibadai hujan monsun, kelantan dan johor belah tepi daratan timur maka kena tempias je (kelantan lebih sikit sebab daratan dia lebih menonjol keluar berbanding johor masuk ke dalam dan lebih terlindung). Jadi negeri kapir harbi dapig seperti penang takde la banjir hujung tahun/tahun baru sebab ia duduk pantai barat, dilindung dari kepulan awan disember oleh banjaran gunung tahan, estet kelapa sawit, dan tubuh rosmah. Paham dah ilmu cakrawala?

Tanpa Nama berkata...

Masa BANJIR ni lah banyak BEWAK cari BANGKE

Kari Kepala BEWAK tuh macam Kepala DHAB jugak

Kalau masak Kuah DHAL masih boleh tahan sebulan

Kuku BEWAK ada lima jugak macam kuku SAPUMAN dan KARUNGMAN

Nasib baik BEWAK tak pakai SERBAN

Masha Allah