.

Sabtu, 7 Januari 2017

CERITA PELIK IKAN TONGKOL





INILAH CONTOH

MANUSIA

PALING 

JUJUR TAPI...


Jamal dakwa dicampak beg ada duit RM1 juta

SHAH ALAM - Pengerusi Gerakan NGO Malaysia,  Jamal Yunos hari ini mendakwa beliau dicampak sebuah beg berisi wang tunai berjumlah RM1 juta.

Terperanjat dengan kejadian itu, Jamal berkata, beliau mencampakkan kembali beg tersebut kerana percaya bahawa tindakan menyerahkan wang tunai sebanyak itu kepadanya kerana ada agenda tertentu

TAPI....

MANA TAHU

1 JUTA?

MESTI DUIT 

TELAH DIKIRA

PASAL APA 

PERLU KIRA

NAPA TAK 

CAMPAK TERUS

PADA  TUKANG

BALING

KAH KAH KAH

SAJE TANYA

KERANA CERITA

INI DAH PELIK

KAH KAH KAH





--------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kira lah

Jangan tak kira

1 tuk kau , 1 tuk aku

Bukan bebende baru lah

Buat Malu Malu TONGKOL pulak.....

Tanpa Nama berkata...

Hanya si baju merah saja yg percaya....Mcm sindir najib je kah kah kah kah

noname berkata...

hoi jamban jamaL ... mmg tak susah nk berbohong tp nk jd pembohong tu Yg susah .. n' kau jamban jamaL kaLau dh bodoh tu bawak'2 diam La!.

Tanpa Nama berkata...

zaman globalisasi ni kena ada gamba bro..kalo kencing, tangkap gamba kencing..dah robohkan pusat judi ke atau kebab tak bagi lampu hijau..pasar sekincan dah upgarde ke atau tunggu pru nanti ..bukan lama pun, jawa kata around the conner..sabak sekincan ada jamal, tanjung karang ada berasi jati dan noh omar kolam udang..