.

Ahad, 8 Januari 2017

BARU PERUTUSAN BELUM LAGI AMANAT






INI HANYA

PERUTUSAN

BELUM LAGI

AMANAT










































------------

3 ulasan:

Blah la.. berkata...

Kah kah kah, siap menyeringai lagi lahanat tu... nampak gigi.. kih kih kih.. KIMMAKnye betoi.. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ini dinaik pegang jawatan no.3 suatu kementerian? Memang la hancus kerajaan bn diberi kuasa mentadbir. Perutusan dia pun dah membayangkan tahap kelemahan otak dia ni, karang macam budak sekolah yang tak paham apa cikgu ajar! Perati perenggan 2 dan 3 (p2, p3):
P2:Di antara lain = p3:Selain itu
P2:dengan adanya portal rasmi ini = p3:dengan terbentuknya portal rasmi ini
P2:tuan-tuan dan puan-puan = p3:orang awam
P2:boleh berinteraksi = p3:perhubungan secara dua hala juga dapat diwujudkan
P2:secara terus dengan pegawai dan kakitangan kementerian = p3:dapat terus disalurkan kepada pegawai yang berkenaan.
Jika kita potong setiap frasa dalam p3 yang serupa dan telah disebut dalam p2, yang tinggal dalam p3 cuma: Sebarang maklumbalas daripada. Tinggal cuma 3 perkataan je, daripada lebihkurang 30 perkataan dia karang dalam p3, cuma 10%! Jika sebarang maklumbalas tu dimasukkan sekali dalam p2, dia dah kurangkan jangkamasa dia mengarang dan mengedit keseluruhan perutusan mediocre tu, jangkamasa setiausaha dia taip, jangkamasa dan dakwat dibayar rakyat kalau print, jangkamasa pelayar laman nak baca, dan aku pun tak perlu tulis komen ni dan buang masa! Cikgu dah ajar cara penulisan tapi haji ni suka ponteng kelas kot. Kecik-kecik cikgu dah ajar, dah besar tua jadi kurang ajar.

Tanpa Nama berkata...

kalo perutusan pun dah makan ribu, kalo amanat mesti la makan rm90juta juta...tuhan juga perlu dirasuah dgn emas dan wang seperti puaka2 di sembilan tempat diperak..tak sedar diri jawa, ada ati mengaku aceh...