.

Rabu, 21 Disember 2016

MANA JAKIM HILANG?








KLIP INI  

HINA ISLAM

MANA JAKIM

MANA MCMC

MANA NGO 

MELAYU ISLAM

ISLAM DIHINA

AKIDAH MELAYU

MAKIN GOYANG

NAPA TAK 

TUTUP SAJE

YOUTUBE

NAPA PANDAI

CARI

KES KHALWAT

TAPI KES

HINA

KITAB SUCI

SENYAP SAJA

HADI AKAN SUCIKAN NAJIB






SUCIKAN NAJIB
tu kata daim...cuba tanya tuan penasihat najib haji hadi kluk klak..pastinya hadi kluk klak akan mempertahankan dan mensucikan najib dari segala syak dan wasangka..hadi wajib buat kerja kerna wang rm90juta sudah masyukkk akaun...diam2,lama2 nanti org lupa la perihal wang rm90juta..

hadi juga ada piring2 hitam koleksi dari ayat2 tuhan utk dimainkan dicorong2 masjid dan surau agar umat melayu islam jgn lupa akan bahaya liberal, syiah dan yg terkini wabak PAN..PAN itu lebih bahaya dari segalanya namun PANTAT itu ada nikmat dari syurga di dunia..kalo lama tak memantat juga bole mengakibatkan seseorg itu itu kluk klak atau hilang pertimbangan.. on NEGARA AKAN HANCUR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/21/16


-------------

PARTI ISLAM TAK TENTU HALA







PARTI ISLAM

MAKIN TIDAK

TENTU HALA

SATU CAKAP

ITAM

SATU LAGI

CAKAP PUTEH

KESIAN NAJIB

PENASEHAT

JADI MENTAL 

BAGI DEDAAK 

PUN TAK GUNA

Pas tidak rancang wujudkan kerajaan campuran

SHAH ALAM - Pas menegaskan bahawa parti Islam itu masih berada di pihak pembangkang dan tidak akan bekerjasama dengan Umno bagi mewujudkan kerajaan campuran selepas PRU14 nanti.

Naib Presidennya, Idris Ahmad berkata, sehingga kini tiada sebarang perbincangan berhubung kerjasama diadakan dengan Umno memandangkan Pas kini komited bagi bersama dengan blok ketiga Gagasan Sejahtera.

“Saya menolak dakwaan mengenai kerjasama tersebut memandangkan Pas kini komited bersama dengan Gagasan Sejahtera bagi menumbangkan Umno-BN pada PRU14 akan datang,” katanya kepada Sinar Harian.




INI CAKAP 

LAIN PULAK

Zuhdi: PAS sedia bergabung tubuh kerajaan campuran selepas PRU14

 | December 21, 2016
Zuhdi berkata, mereka akan membentuk gabungan dengan pakatan parti lain yang paling boleh berkompromi dan menghormati PAS.




KUALA LUMPUR: PAS bersedia membentuk gabungan dengan mana-mana pakatan parti selepas pilihan raya umum (PRU) akan datang untuk menubuhkan kerajaan campuran, kata Mohd Zuhdi Marzuki.
Pengarah Pusat Penyelidikan PAS itu yakin mereka mampu memainkan peranan itu memandangkan negara sedang menuju ke arah sistem kerajaan campuran (multi-party system), di mana tiada gabungan yang mampu membentuk kerajaan kukuh secara bersendirian.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

PUNDEK 

WAKRAK


---------------

HARAKAH TEMUBAUL JUSTO




HARAKAH JUSTO
gua sokong harakah pasti akn menemubual justo..harakh sudah takda duit, moga2 interview tu nanti dpt rating tinggi..err..bila harakah nak interview sarawak report.. on TEMUBUAL EKSLUSIF DENGAN JUSTO
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/21/16






-------------

HADI SOTONG TERUS DITIBAI





F.BOOK


Setelah kantoi berbohong pergunakan nama kesatuan ulama dalam isu Presiden "bertahaluf" di Iran, ustaz2 PAS yang sebelum ini hentam syiah sudah mula menggunakan seribu satu hujah untuk berdamai dengan syiah, malahan mula mengatakan syiah dari ajaran islam, walaupun mereka sebelum ini agak berani mengatakan syiah sebagai terkeluar dari islam.

Dulu, mereka kata UMNO taghut. Kini, tidak taghut lagi.

Dulu gabung dengan DAP, DAP sasaran dakwah islam dan untuk lawan kezaliman Najib. Kini, DAP musuh islam pula dan Najib teman politik.








-----------------------

HILANGNYA SEORANG YB DI BERLIN







SUNAT DHUHA
Cuba la bersangka baik, mamat tu pergi solat sunat dhuha. Masa mamat tu pergi solat, jam tu jugak yg lain-lain sibuk nak bergambar. 

Eh! kejap! mungkin mamat tu mandi junub dulu sebelum solat sunat, sebab tu lama sangat, maklum la mlm sebelumnya dia tonton tv Berlin dan tersasul tertekan channel bidadari blondie lalu BASAH tanpa sengaja. 

Disebabkan bosan menunggu terlalu lama yg lain-lain buat keputusan untuk bergambar tanpa kehadiran mamat tu. #BawahJubahAdaSikuDanLututSertaBatangPelir on DICURI ALIEN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/21/16







---------------------

DARI LOKAP KE LOKAP



DARI LOKAP KE LOKAP

Lokap Dang Wangi bukan satu yang asing untuk saya. Pada petang Sabtu 24 Oktober 1998 saya telah ditangkap dan dituduh sebagai Dalang Reformasi. Saya ditangkap disebelah Komplek Pertama Jalan Tuanku Abdul Rahman kerana sama berdemo menyokong gerakan rakyat  untuk menjatuhkan  Mahathir Muhamad  dan United Malays National Organisation. 

Saya dibawa ke PULAPOL  kemudian dibawa ke lokap Dang Wangi. Ini lokap Dang Wangi yang ori.  Lokap ori hancing dan kotor. Hapak bau kencing. Kami berasak-asak dalam sel yang sempit.

Pada 19 November 2016 yang  lalu sekali lagi  - kali ketiga - saya dimasukkan ke lokap Dang Wangi. Kali ini lokap baru. Rumah pasong Dang Wang telah diperbaharui. Moden, canggih dan bertingkat-tingkat. 

Walau apa pun, saya rasa amat bernasib baik kerana telah pernah bermalam di Dang Wangi Ori. Pasti tidak ramai ‘Oltai Reformasi’  macam saya yang bernostalgia dengan bilik lokap lama.

Di Dang Wangi - kami empat orang - YB Howard, Fahmi Reza, Datuk Armand dan saya. Kami dimasukkan ke koridor  bilik menanti. Koridor ini kemudian dikunci. Kami melepak diatas lantai. Fahmi baring tidur.

Saya perhatikan diluar jeriji besi ada empat atau lima orang polis lelaki dan  perempuan dikoridor lokap. Ada beruniform ada yang tidak. Mereka tidak ambil pot bila kami masuk. Untuk mereka ini pekara biasa. Yang keluar dan yang masuk lokap adalah rutin harian.  Tidak ada apa yang menarik.

Justeru, mereka semua mondongakkan kepala melihat  kaca tv yang tersangkut didinding. Entah apa yang mereka tonton.

Tetiba seorang polis  tanpa uniform dengan serious  membuka pintu koridor. Dia  terus mengarahkan kami masuk ke  bilik khas. Dengan garang dia mengarahkan kami membuka kasut dan mengeluarkan semua yang ada dalam poket. Barang-barang ini diletakan diatas lantai.

‘Rokok dan lighter… tak boleh bawa masuk..’ Dia bersuara kuat dan garang.

Barang-barang kami dipereksa satu persatu. Dalam dompet YB Howard ada beberapa keping duit luar negara. Sang Polis tertarik dengan Dolar dan Euro. Dia membelek-membelek. 

‘ Ini kes Bersih…berat ini… kurang-kurang empat lima hari disini…’ Sang Polis cuba menakut-nakutkan kami. Saya hanya tersenyum.

‘ Boleh bagi hadiah… aku tak pernah lihat duit rupa ini..’ Kami semua senyap. Sang Polis terus membelek dompet YB Howard.

Pintu bilik ini terbuka luas. Saya ternampak  seorang lagi polis beruniform sedang cuba menarik perhatian Sang Polis yang tercegat dihadapan kami. Polis diluar menggamit-gamit tapi gagal mendapat respon. Sang Polis terus membelek dompet dan meneliti duit luar negara milik YB Howard.

Akhirnya saya bersuara dan memberitahu bahawa diluar ada teman memanggil. Sang Polis menoleh dan  bergegas keluar.

Polis beruniform membisikkan sesuatu. Sang Polis mengangguk-angguk. Kami berempat  tercegat berdiri berpandangan sesama sendiri.

Sang Polis masuk kembali. Bengis dan marahnya  tetiba hilang. Sang Polis menjadi lembik. Dia tersenyum menyeringai sampai ke telinga. Saya yakin dari bisikan tadi  Sang Polis ini  telah diberitahu siapa kami sabenarnya.

‘ Ini Datuk Armand, dia ni exco Pemuda Umno Nasional ..orang kuat Khairy Jamaluddin, ini YB Howard dari Ipoh, ini Fahmi Reza dan saya Hishamuddin Rais.’ Saya menerangkan dengan suara kuat sajelas mungkin. Sang Polis merapati Datuk Armand dan terus berjabat salam dan kemudian memelok Armand Baju Merah.

Saya tahu apa sebenar-sebenarnya  telah berlaku. Untuk mereka yang belum pernah masuk lokap biar saya terangkan. Dalam lokap mana pun di Malaysia ini semua boleh diuruskan. Jika ada dinar dan riyal semua  boleh diatur. 

Sang Polis tadi sebenarnya cuba membuat ‘ perniagaaan kueh pau’ dengan kami. Dia mahu tahu apakah kami ada duit atau tidak. Justeru dompet kami dilihat. Tetapi  ‘ projek niaga kueh pau ‘ ini telah digagalkan apabila dia diberitahu siapa kami ini sabenaranya. Amin.

Tetiba pintu koridor dibuka. Muncul  Lelaki Rambut Panjang memakai  baju T Bersih5. Entah dari bilik mana dia muncul.  Pada hemat saya dia  pasti ditangkap kerana berdemo.

‘ Ramai lagi ke ditahan disini?’ saya bertanya.

‘ Sorang saje..’ Jawapan lelaki Tionghua berumur tiga puluhan ini. Lalu saya bertanya  itu dan ini. Dia pula mula bersurah.

Dia ditangkap berhampiran Dataran Merdeka. Sebelum demo bermula. Dia  cuba menaikkan drone berkamera tak jauh dari kawasan larangan Dataran.

‘ Drone dirampas… dua puluh ribu ringgit  harganya…’ Suaranya sedih. Dia bersurah lagi. Waktu Bersih4 tahun lalu dia juga ada mengambil gambar dengan drone. Katanya dia berjaya mengambil banyak gambar Bersih4. Kali ini  dia cuba melakukan sekali lagi.

Tapi kali ini nasib Si Mamat ini kurang baik. Orang ramai belum sampai ke Dataran. Dia kesaorangan. Dia memakai baju Bersih5. Ini betul-betul cari bahaya.  Polis datang terus dia dicekup. Drone belum sempat naik ke udara. Dia kelihatan sedih dan sayu kerana dronenya dirampas.

Tak sampai 30 minit Si Mamat Tionghua ini  bersama kami - nama dia   dipanggil. Dia dibawa keluar untuk dimasukkan ke dalam lokap. Kemudian nama kami pula dipanggil. Kami diminta menukar pakaian. Tidak ada bilik khas. Pandai-pandai sendirilah dimana wajib berbogel dan berusaha untuk menyorokan Punai masing-masing. 

Semua barang pribadi - dompet, cincin, jam tangan dll - ditulis dan ditinggalkan diluar. 

Pintu lokap dibuka. Ini lokap moden. Ada kipas angin. Bilik pertama  kiri dan kanan kelihatan penuh. Ramai yang sedang dilokap. Semua memakai baju OKT - ada warna oren ada warna unggu. Saya perhatikan dalam lokap di Malaysia ini semua bangsa ada.  Anak semua bangsa ditahan. 

Sekali imbas  China, Melayu , India semua terkumpul dengan nasib yang sama dalam satu lokap. Ternampak juga wakil dari Bangla. Mata saya liar mencari-cari. Tapi yang jelas tidak ada Mat Nigeria bersama kami.

Tidak macam kali kedua  saya  bermalam dilokap Dang Wangi. Ketika itu penuh dengan Negro dari Senegal. Mungkin  tahun 2000 ada operasi tangkap ‘gagak’ kerana terlalu banyak jenayah yang dilakukan oleh warga Afrika ketika itu.

Kami dibawa oleh polis ke lokap besar  dibahagian  belakang. Ada banyak sel kosong. Kami dimasukan ke sel besar walau pun kami hanya berempat. Saya tahu pihak polis tidak  mahu kami dimasukkan untuk bercampur bersama OKT yang lain. Polis takut kami akan beri tarbiah politik. Saya pula akan terus menghasut para OKT agar membenci kerajaan. Ini tugas suci saya. Dimana saya berada saya tidak akan berhenti menghasut.

Hasutan  dan tarbiah politik telah pernah berlaku dizaman reformasi. Ketika reformis  ditahan kami  dimasukkan bersama OKT jenayah. Konon untuk menyeksa kami agar takut dan jeran dengan penjara.

Pihak polis silap besar. Bila masuk  ke sel  saya terus mengajar para OKT yang lain menyanyikan lagu Suara Rakyat. Lokap menjadi hingar bingar. Malah saya difahamkan ketika Adam Adli dan Mandeep Singh ditahan kerana kes Kita Lawan  tahun lalu - mereka telah dimasukkan ke dalam sel OKT jenayah. Ini peluang besar. Malam itu lokap Jinjang bergenaung dengan  lagu-lagu anti Najib dan Rosmah. Esoknya mereka dipindahkan. 

Polis juga mengumpul pengalaman. Sekarang OKT politik akan terus diasingkan dari sel OKT jenayah. Tidak lagi bercampur.

Akhir kami dimasukkan ke dalam sel pertama yang memang luas. Sel ini mungkin untuk 10 atau 15 OKT. Saya dengan cepat memeriksa pili air. Untuk untuk memastikan kami ada air atau tidak. Ini  saya belajar dari pengalaman. Bukan semua pili  dalam lokap ada air.

Tuntas. Lokap ini tidak ada air. Saya bersuara kepada Polis yang membawa kami  dan menyatakan yang sel ini tidak ada air. Si Polis berkata yang kami boleh pindah ke sel lain. Dia tidak akan mengunci sel kami. Dia akan kunci pintu besar - kami bebas untuk memilih sel yang ada air. Akhirnya sel paling belakang dan terbesar jadi pilihan kami. Sel ini ada air. Lalu kami berpindah.

Ketika berpindah saya telah mengambil beberapa  botol  plastik yang kosong yang bersepah dalam  sel. Saya juga mengumpul kertas dan plastik dimana saje terjumpa. Saya pungut satu persatu. Kawan-kawan yang lain tidak tahu apa yang sedang saya lakukan.

Kami terus duduk melepak dalam sel. Jam telah lewat. Kami telah melintasi waktu makan malam. Tapi kami ada bekalan kami air dalam botol plastik.

Dalam keadaan tenang ini saya ingin memberi kuliah. Ini kerana taraf saya  tinggi dalam hal jil , penjara dan lokap.  Kalau di sekolah asrama penuh - saya ini bertaraf ‘senior’. kalau di Universiti Malaya Kolej Ke Lima tahun 70’an saya bertaraf ‘ senior gentelman’.

Malah secara jujur saya nyatakan jika ada hadiah - sosok yang paling banyak kali masuk penjara -  saya yakin saya akan menang tanpa saingan. Jika banyak kali masuk penjara akan mendapat Hadiah Nobel - saya yakin saya akan dianugerahkan hadiah Nobel.

‘ Dalam lokap.. dalam penjara… warder atau polis kita panggil Cik Gu….’  Saya memulakan kuliah. 

‘ Ini  bahasa penjara atau datang  dari bahasa Mat Pet di Pusat Serenti.’

‘ Yang boleh tolong … kita panggil Cik Gu Tukang Payung…. Yang pereksa dompet tadi sabenarnya dia nak buat ‘deal’.Dia Cik Gu baik. Cara senang kita tinggalkan duit pada Cik Gu tadi dan dia akan dapatkan apa yang kita mahu…’

Kelihatan semua mendengar baik apa yang terangkan. Tetapi saya tak mahu bersyarah panjang. Kerana tersandar dinding sel dihadapan saya  ialah Datuk Armand Azaha Abu Hanafiah - nama tepatnya. Dia adalah  seorang ahli Exco Pemuda  parti United Malaya National  Organisation. Armand juga terlibat dan memimpin  Kumpulan Baju Merah. Dia ditangkap  bersama kami pada Sabtu 19 November 2016.

Agaknya apa akan berlaku dalam sel  salepas ini? Tunggu minggu hadapan. (TT)

NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanmggan akhbar minngun ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45







---------------

SPR YANG PASTIKAN GEROMBOLAN MENANG








INI CONTOH 

BERITA PALSU

LAGI TIPU

LAGI BOHONG
Pengundi yang tentukan menang kalah 

BN, kata Tajuddin
 | December 20, 2016
Ahli Majlis Tertinggi Umno menolak kenyataan presiden Perkasa yang beranggapan BN akan memenangi PRU14 hanya kerana terlalu banyak faktor yang membantu kemenangannya.






KUALA LUMPUR: Kemenangan dan kekalahan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti akan ditentukan 100% oleh pengundi bukannya faktor luar seperti media, polis dan tentera, kata Tajuddin Abdul Rahman.
Ahli Majlis Tertinggi Umno itu berkata ini kerana pengundi diberikan ruang dan peluang untuk membuat pilihan sama ada menolak atau menyokong calon yang bertanding.

DI MALAYSIA

MENANG KALAH

PILIHANRAYA

DITENTUKAN 

AWAL  AWAL

OLEH SPR

-----------------

TEMUBUAL EKSLUSIF DENGAN JUSTO








TEKA


akhbar mana

yang akan dapat

temubual paling

ekslusif dengan

justo?


WALL STREET?

SARAWAK

REPORT?

N.Y TIMES?


ATAU
 MELAS
UTUSAN MELAYU
ATAU 

HARAKAH?








-----------------

JUSTO BEBAS AKAN BUKA KESAH 1MDB







SELAMAT

BEBAS JUSTO!

SELAMAT

MENYAMBUT

MAULUD NABI

ISA BERSAMA

KELUARGA
 Justo kembali ke Switzerland selepas bebas
 | December 21, 2016
Ia selepas hukuman penjara 3 tahun bekas pekerja Petrosaudi itu dipendekkan selepas dia diberikan 2 Pengampunan diraja






BANGKOK: Bekas kakitangan Petrosaudi International, Andre Xavier Justo akan pulang ke tanah airnya Switzerland selepas dibebaskan dari penjara semalam.
Pegawai di pusat tahanan imigresen iaitu tempat dia ditahan selepas dibebaskan dari Penjara Reman Bangkok pada tengah hari semalam, mengesahkan
tiket penerbangan Justo sudah disediakan.

“Ya, tiket penerbangan dia dibeli dan dia dijadual meninggalkan Thailand lewat malam ini,” kata pegawai itu yang enggan memberikan butiran lanjut mengenai penerbangan Justo.

JENG JENG JENG

RAKYAT

MALAYSIA

RAKYAT DUNIA

SILA BERSABAR

KITA AKAN

DAPAT DENGAR

KESAH ROSMAH

KESAH NAJIB

KESAH 1MDB

DARI MULUT

JUSTO SENDIRI




-------------

SATU LAGI CONTOH UNITED FRONT






INI CONTOH

UNITED FRONT

WALAU PUN

DUTA DIBUNUH

TAPI RUSIA

AKAN TERUS

KERJASAMA

DENGAN TURKI

UNTUK SATU 

TUJUAN SAJA:

HANCUKAN ISIS

AL-QAEDA DAN

PENGGANAS



Moscow and Ankara present united front after Russian ambassador's murder

Russia and Turkey put on a united front on Tuesday, insisting that the killing of Moscow’s ambassador in Ankara would not affect bilateral relations, or cooperation over Syria.

The Turkish foreign and defence ministers joined their Russian and Iranian counterparts in Moscow, where the three countries said they had started work on a new plan to resolve the Syrian conflict.





---------------