.

Sabtu, 3 Disember 2016

KENAPA MAKIN RAMAI TAK MAKAN NASI





MAKIN RAMAI

RAKYAT 

MALAYSIA

MENOLAK 

MAKAN

NASI


KURANGKAN MAKAN NASI
sejak kerajaan menaikkan harga gula, gua sudah kurang dan makin kurang guna gula..sejak itu, gua sudah kurangkan makan nasi yg menghasilkan gula..beras gua belipun jenis thai bukan jenis malaysia..utk membantu menjatuhkan lagi ekonomi malaysia, gua sudah tak support barangan buatan malaysia mahupun kedai2 makan pro umno, pro jamal baju merah..

sejak itu juga gua sudah tidak bagi zakat kpd lembaga zakat, gua terus bg ke dapur jalanan secara bulanan..gua sudah melupakan impian haji kerana gua lihat tokey2 haji juga bersekongkol dgn menteri2 kaya penzalim beraliran melayu islam..sebelum najib rosmah jual tanah melayu kpd china, gua sudah pun beli barangan buatan china.. 

sebelum najib ke jepun pinjam duit, gua sudah pun diajar oleh madey utk melihat ke jepun..keta jepun..gua tak percaya arab kerana arab perangai macam cilaka.perangai cilak arab ni sudah dituruntemuruni oleh ulama2 dari timur tengah yg berasal dari negeri pantai timur.. on KENAPA 52% RAKYAT MALAYSIA TAK MAKAN NASI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16







----------------

DISERANG MUSUH ADALAH BAIK







KALAU MUSUH

MENYERANG

INI TANDA

BAIK

ERTINYA MUSUH

TAKUT




Tun M bagaikan institusi politik digeruni Najib-Umno

Ucapan Dasar Najib semalam jelas membuktikan beliau gerun dengan kelantangan vokal bekas perdana menteri  Dr Mahathir Mohamad yang dilihat berpengaruh besar akan menyebabkan Umno hilang kuasa pada Pilihan Raya Umum ke-14.
Ahli Parlimen Pokok  Sena  Mahfuz Omar berkata, serangan demi serangan terhadap warga emas berusia 92 tahun itu mengisi sebahagian dari ucapan dasar Najib.
"Sebagai Presiden Parti Umno persidangan parti itu kali ini mencipta sejarah baru apabila buat julung kalinya Pas terlepas dari serangan Umno sebaliknya, Pas buat pertama kali menerima pujian dari Presiden Parti Umno.

KALAU MUSUH

TAK SERANG

ERTINYA KITA

HAMPEH TAK

BERGUNA

ATAU DAH

JADI MACAI

PENASEHAT

MUSUH




-----------------

BERITA BAIK UNTUK PEMBANGKANG





 

INI TANDA

BAIK SEKALI

EKONOMI

KELAM KABUT


TIM ANTI

KERAJAAN

BERSEDIA

MENGHASUT 

Bank Negara umum langkah baru sokong ringgit

 | December 2, 2016
Ia bertujuan mewujudkan pasaran tukaran asing di Malaysia yang meluas, maju, memiliki kecairan agar setara dengan pertumbuhan ekonomi serta sentiasa menepati keperluan sofistikated para pengguna






KUALA LUMPUR: Bank Negara Malaysia (BNM) hari ini memperkenalkan beberapa langkah bagi meningkatkan kecairan pasaran tukaran asing berkuat kuasa 5 Disember ini.
Bercakap pada taklimat media di sini, hari ini, Penolong Gabenor BNM, Adnan Zaylani Mohamad Zahid berkata langkah bertujuan memperluaskan pasaran kewangan Malaysia itu antaranya membolehkan pemastautin, termasuk kalangan pengurus dana berstatus pemastautin untuk bebas dan secara aktif melindung nilai mata wang dolar AS dan renminbi China.

KAH KAH KAH

LEBAI SOROS

AKAN DATANG

BANK NEGARA

KUKUHKAN

RINGGIT

LEBAI SOROS

BELI/JUAL

RINGGIT

PADAN MUKA

TUDUH TUDUH

LEBAI SOROS


----------------

LEDAKAN EKONOMI AKAN SAMPAI





SATU DOLAR 5 RINGGIT
bank tutup tu maknanya ekonomi malaysia kukuh dan dilandasan yg betul..semua ini terjadi ketika PAU masing bersidang..ini rancangan radical, rancangan extremist, ni cara nazi dap nak jatuhkan kerajaan melayu islam...

stahu gua cina tu hanya la komunis malah terlalu jauh utk dikatakan sbg nazi..adakah nazi itu ialah nasi dari air tangan melayu umno?jawa bagan dato tu kalo dah bodoh, jgn nak bodoh kan org..bukan semua jawa yg tak bole speaking atau baca english..ketika ini ringgit makin kukuh..kalo dulu 3.5 kini cecah 4.6..ini adalah tanda2 mengukuh.

alangkah bagusnya kalo hujung tahun ni jd rm5 sedolar..baik utk ekonomi dan baik utk pelancongan..cuba tanya madey , berapa banyak duit diperlukan utk lawan tekanan matawang..cuba tanya najib rosmah, apakah yg paling penting duit utk bayar hutang 1mdb atau duit utk lawan tekanan matawang??

lain la dikelantan, balak dilawan dgn hadis dan quran, maka tersungkur la balak menjadi matawang..bila nak saman sarawak report??agaknya nik aziz tak ajar on APA SUDAH JADI - BANK TUTUP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16






--------------------

SALUT UNTUK KAWAN FIDEL





SALUT

UNTUK

KAWAN FIDEL






----------------

KALAU SELESA APA PERLU BISING







INGAT CARA

MEMBACA

MEDIA

GEROMBOLAN


3 Disember 2016
KUALA LUMPUR - Umno kini lebih selesa tanpa kehadiran '4M'; bekas Presiden Umno, Dr Mahathir Mohamad; bekas Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin; bekas Naib Presiden Umno,  Mohd Shafie Apdal dan bekas Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir.


KALAU SELESA

MENGAPA 

PERLU DISEBUT

SELESA

KENAPA PERLU

HEBOH





----------------

DIMANA DUA HAMLAU INI







SIAPA ADA

MAKLUMAT

DIMANA 

DUA CHINA

INI MENYOROK



-------------

APA EEE MAHU




TAMBY MELAYU
poorah tamby orang melayu di luar umno dah bosan dgn sandiwara dgn eee pura2 jadi melayu sejati. on KENAPA EEE YANG BERTANYA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16

TONGKANG
Tongkang hanyut angin barat mari. on KENAPA EEE YANG BERTANYA?
Anonymous
on 12/2/16

KELEENG UMNO
bodoh punya keling umno ni..kalo dah tau najib tu power, pasai apa nak tanya2 pasal muhyidin lagi.nampak sgt masih mengharapkan muhyidin..cover2 la sket kalo tak suka najib..kalo muhyidin utamakan melayu umno, agak2 muhyidin bole jd presiden ke..benar kata ayatollah isham, mujur bangang tak bole berjangkit..ni semua soalan2 dari pemakan dedak..akai tak bole pikir selagi dedak tidak ditaburkan.. on KENAPA EEE YANG BERTANYA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16

RIDHUAN TEE
Kah kah kah budak keling tu perasan diri dia melayu. Dia tu keling atau india peranakan bukannya melayu. Keling peluk islam boleh jadi melayu ke? Apasal ridhuan tee tak jadi ahli umno??? on KENAPA EEE YANG BERTANYA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16




------------------

GUINESS STOUT BAIK UNTUK ANDA








NAMA NABI/RASUL
Idris tu nama NABI / RASUL ..nabi / rasul ke 2 selepas Adam on BERNIAT JAHAT?
Meir Amit
on 12/2/16



SYUKUR ADA NAMA MELAYU
Syukur aku. Tumpang bangga sebab akhirnya nama melayu terpahat di heineken yg selama ni hanya dimonopoli org nama cina dan omputih. Mudah2an akan ada produk halal dari heineken nanti. on BERNIAT JAHAT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16

GUINESS BAIK UNTUK ANDA
Kilang guiness bukankah di shah alam? Jadi argument towkey dia yaitu satu orang cina kapir harbi berbangsa malaysia, kalau beer dibenarkan untuk dibuat, diproses dan dikilang dalam negeri selangor yang pemerintahnya sultan yaitu ketua ugama islam negeri, yang juga satu2nya orang yang boleh membenar atau menidakkan mana2 ustaz untuk berceramah ugama di masjid2 dalam negeri yaitu diberi tauliah atau tidak oleh sultan yang sama, maka kenapa pulak tak boleh mengiklan, menjual, membeli, menghidang dan menghirup beer yang sama dalam negeri selangor itu? 

Kalau beer itu dibuat, diproses atau dikilang di luar selangor maka bolehlah secara parallel argument, beer itu kena ban dalam selangor, yaitu tidak bertauliah dalam selangor. Bila deris jadi pengerusi, pejabat dia dalam selangor juga. Tapi itu cerita berkait selangor la. Negeri bersultan lain tak tau lah beri tauliah atau ban, walaupun tak pernah pulak dengar sultan pahang atau sultan johor atau lain2 tak izinkan guiness atau heineken beer on BERNIAT JAHAT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16

HARAM KE HALAL
Idris tranformasi kan beer heineken dari haramm kpd halal. Kahkahkah on BERNIAT JAHAT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/3/16

MANA JAIS - MANA JAKIM
Melayu Islam Kuntfius Mana si Jakim .. Mana si Jais .. Mana lagi si-bahalul yang se-waktu dengan nya. Kan dah kata ber-kali kali .. Nanti Melayu Kuntfius Manfius ..kakaka Silap silap terbeli air botol jenama Kalsberg .. Bukan Spielberg tapi Kalsberg ..kakaka Mintak Idris Jala tukar nama ..kakaka Kalao HotDog bolih di-tukar jadi sosej .. Idris Jala perlu tukar nama .. kakaka on BERNIAT JAHAT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16

DOLAH SLEEPY
idris jala ini sosok kristian.bilo doloh sleepy head naik ke takta lepas menang election dari raut wajahclean.di lantik sosok dris ni jadi penasihat mos..dengar khabar satu hari sleepy head beri senaskah kitab koran kepada dris untuk dihayati .

sleepy head tidah tau dris ni kristian..bilo penasihot sleepy berkata agama dris.terbeliak mata sleepy ...kasihan dari situ pun sleepy tak abangun samapi tikam dan ditunkan takta oleh mat monggol laki tuya on BERNIAT JAHAT?
Anonymous
on 12/2/16

PAK HAJI
knp nak sibuk pasal si dris ni... pak haji resmi kilang arak ok je... on BERNIAT JAHAT?
Anonymous
on 12/2/16



FAKWA FAKWI
bro tt..lu jgn lupa..ketika kes balak yg terkini, org2 pas kata arwah nik aziz pun pernah tidak melayan segala tuntutan dari orang2 asal ni tapi takda plak mana2 ngo, ngok2, parti amanah, parti dap, pencinta alam yg membantah nik aziz waima ada juga ahli2 pas yg kini jd amanah..kini apabila perkara yg sama dilakukan oleh pas kelate melalui tuang presiden ulama sedunia, hadi, nape semua kecoh nape semua membantah.nape nape..why???

ni sama kes dgn heineken ni..nanti ulama2 kata nape perlu kecoh2 nape perlu fuckwa fuckwi sedangkan pada ketika dulu arwah tun razak juga merasmikan kilang carlsberg di shah alam..tak caya, lu tunggu..i help you..you help me..duit balak dah cukup ke utk saman sarawak report..kalo semua balak ditebang di kelate, kita lihat apa org2 mude kelate buleh buat..paling cikai hanya buat donno dan sembang tepi jalan..jesteru..duit jualan babi kalo dizakatkan nescaya duit itu suci dan bole dibawa haji atau umrah..org asal, org miskin sesungguhnya tiada la syurga buat mu on BERNIAT JAHAT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16

KONTOL JALA
Tukar nama KONTOL JALA ada lah ter baik HEINEKEN tuh bunyi nama JAWA ada , nama TONGKOL pun ada bnyi "HANG NAK KAN" Bebudak Bahalol suka bebende nih kena pulak Mat Rempit , Mat Skodeng , Mat Lahap Bukan bebende baru lah Kalau pakai KONTOL JALA pasti bebudak tak minum lah , 

nak beli saja nampak KONTOL OMPUTEH yang KULOP lagi BACIN pulak mana ada basuh Muntah lah kalau nampak KONTOL JALA , tapi kalau HANG NAK KAN tengok beratur kat 7 Eleven tuh.... on BERNIAT JAHAT?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/2/16



----------------------