.

Sabtu, 5 November 2016

MEMBACA TANDA DAN MAKNA





SELIM MELIM
TT, Yang saya nampak dua-dua Doktor, dua-dua pakai cermin mata, dua-dua slim-melim, dua-dua dalam kelasnya yang tersendiri. Dua-dua suaminya bijak. Tak macam....(lu pikirlah sendiri). on BIDUK LALU KIAMBANG BERTAUT
Anonymous
on 11/5/16

JURUPRIHATIN
Tt, sebagai juruprihatin pada bahasa kiasan, aku terpanggil nak catat peringatan supaya tiada sesalan kemudian... Kalau biduk lalu kiambang bertaut, bagus la... Tapi kalau beruk lalu siamang terpaut, Atau kalau tebuk layu kumbang cabut, Itu sangat teruk serta menyongsang! on BIDUK LALU KIAMBANG BERTAUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/5/16



-------------

ABANG MARAH - ABANG AKAN TURUN KE DATARAN







ABANG

KITA TURUN

19 NOV 2016

KITA TIBAI

PENYAMUN NEGARA







CARA MEMBACA MEDIA MALAYSIA






INGAT CARA

MEMBACA

MEDIA KITA

JIKA DINAFI

APA ERTINYA?


Tak masuk akal tuduh saya jual negara kepada China, kata Najib
 | November 5, 2016
Najib berkata, usaha beliau mendapatkan FDI adalah untuk mewujudkan peluang kerja bergaji tinggi dan prospek lebih baik bagi rakyat Malaysia.






BEIJING: Najib berkata, pelaburan langsung asing (FDI) penting bagi pertumbuhan ekonomi negara.
Perdana menteri berkata, rakyat asing yang melabur di negara ini tidak boleh membawa balik infrastruktur yang dibina mereka di Malaysia ke negara asal mereka.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

GADAI JUAL

LINGKUP 

TANAH MELAYU

DIREMBAT 

CHINA

--------------

LAWAN LAWAN DAN LAWAN



 
HADIR BERAMAI-RAMAI!!

Isnin 7 November 2016 
9.00 pagi
Mahkamah Rayuan Putrajaya

turun dan tunjukkan sokongan
jika  dipenjara enjara, 
 takkan pernah menyerah










-------------

JEMPUTAN MALAM INI DI RANTAU





MALAM ini

DI RANTAU

N.SEMBILAN





------------------

MEMBACA TANDA DAN MAKNA






INI SEMIOTIK



Pertemuan Siti Hasmah dan Wan Azizah lengkapkan gabungan politik baharu

05 November 2016
Pertemuan Dr Siti Hasmah Ali dengan presiden PKR  Dr Wan Azizah Wan Ismail merupakan satu lambang perpaduan yang sedang terjalin erat dalam kalangan anggota serta parti-parti daripada Pakatan Harapan," kata bekas pemimpin akar umbi Umno Khairuddin Abu Hassan.
MEMBACA

TANDA 

MEMBACA

MAKNA


----------------

JUAL DAN GADAI






MAO HU TANG

JANGAN RISAU

SEMUA BOLEH

JUAL & GADAI












Zimbabwe to make Chinese yuan legal currency after Beijing cancels debts

Yuan becomes the latest currency to be approved for public transactions in Zimbabwe, as the southern African nation seeks to increase trade with Beijing

Zimbabwe has announced that it will make the Chinese yuan legal tender after Beijing confirmed it would cancel $40m in debts.
“They [China] said they are cancelling our debts that are maturing this year and we are in the process of finalising the debt instruments and calculating the debts,” minister Patrick Chinamasa said in a statement
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
SEMUA BERES

CHINA DOLL

PUN ADA







---------------

JAM DUA MALAYSIAKINI AKAN RUNTUH






JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG 

HARI INI

JAM DUA

BANGUNAN

MALAYSIAKINI

AKAN RUNTUH

KONTREKTOR

BUMI KELAS F

DIPERLUKAN







---------------

MAO DER MA




MAO DE DAK
mao de dak mao yu an, sempene nama duit china mao ring it, sempena nama duit mesia mao do lah, sempena nama duit amerika, sudah kena BAKAR! 

mao der ma, nak minta derma lagi,kot? mao klen tong, nak ke-leng-tong lagi? mao bi lion, nak banyak billion lagi? mao joo ta, jutawan...kot? on BILA NAK SAMAN SOROS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/4/16





--------------

NAJIB MENGADAP SOROS






KETUA 

PENYAMUN

JUMPA KETUA

PENYANGAK


Meeting With Soros Normal Courtesy Call – Najib 

KUALA LUMPUR, Oct 14 : Najib clairified that his meeting with currency speculator George Soros two years ago in New York was just a normal courtesy call.
“Yes I met him. What’s wrong with that. It is a normal courtesy call between two partie
“Nothing to worry about. Even not an issue about toppling government. We did not talk about financial backing. Nothing sinister.
“He (Soros) wanted to meet me. In fact, (former prime minister) Tun Dr Mahathir Mohamad had come earlier to meet him,” he told reporters after chairing a Barisan Nasional (BN) Supreme Council meeting at the Putra World Trade Centre here Friday night.
It had been reported that the opposition was playing up the issue in trying to stir up the people and wanted Najib to explain why he had met Soros.
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
PENYAMUN

SEMBAH

PENYANGAK

LU NAK CAKAP

APA?




-------------

SENIN MALAM - RADIO BANGSAR







SENIN MALAM

JEMPUT DATANG

JEMPUT DENGAR

Siri wawancara menuju #Bersih5

"Masa depan institusi perundangan di Malaysia"

Bersama Datuk Zaid Ibrahim
Bekas Menteri JPM (Undang2) &
Bekas MP Kota Bharu 

Moderator : Jimadie Shah Othman 
(Editor Malaysiakini.com)

TARIKH : ISNIN, 7 NOVEMBER 2016
MASA : 9.00 MALAM
TEMPAT : KELAB BANGSAR UTAMA,
52C JALAN KEMUJA OFF JALAN BANGSAR

JOM HADIR BERAMAI-RAMAI!!

INSTAGRAM : RADIOBANGSARUTAMA
FACEBOOK :radiobangsarutama
TWITTER : @R_Bangsar_Utama




----------------

KETUA PENYAMUN JUMPA ALI BABA






HUBUNGAN YAHUDI
dlm kisah 40 penyamun,ketua penyamun ada baca jampi utk buka dan tutup pintu gua.jampi itu dalam bahasa jawa..jamal juga ada bau2 jawa sama saperti zahid komnidi..apa yg jawa jamal ni ckp pasal soros? benar soros yahudi, tahukah wahai org2 sabak, sekincan dan tanjung karang bahawa malaysia ada hubungan dagangan dgn yahudi israel..jamal kalo tak tau pasal soros baik diam2 je..

minyak sawit dah mahal, agak2 geng2 baju merah ni nak mandi minyak utk parang terbang nanti akan pakai minyak apa?minyak dara zaitun ke atau minyak ikan je??

kalo berani saman la soros tu..takut ke??baju merah bole demo atau tunjuk punggung kat open sociecty atau kedutaan amerika..benar kata ayatollah tukar tiub..tok bik..tok ezi..lg mulia jai and ezi dari jawa sungai besar yg ckp besar.. on TOK BIK TOK EZI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/3/16







------------------

SOKONGAN SEMAKIN AMPOH






OMBAK UBAH

MAKIN AMPOH 

Aktivis: Ramai Melayu dijangka turun Bersih 5, terima kasih Tun M


KUALA LUMPUR, 1 Nov — Kehadiran Mahathir Mohamad dalam sebahagian kempen Bersih 2.0 di kawasan majoriti penduduk Melayu mampu meningkatkan penyertaan golongan masyarakat itu dalam himpunan Bersih 5, kata aktivis.
Hishammudin Rais berkata penyertaan Melayu dijangka akan bertambah ramai berdasarkan respons yang diperoleh Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih) semasa jelajah negara baru-baru ini.
“Kehadirannya dan parti Bersatu bawa kesan positif dan respons yang diterima amat baik...kami dapat masuk ke dalam kawasan yang tidak dapat kami tembusi sebelum ini,” kata ahli jawatankuasa (AJK) Pemandu Bersih 2.0 dalam sidang media di sini, hari ini.
Bersih 5 diadakan pada 19 November ini dan menjadikan Dataran Merdeka sebagai lokasi utama himpunan.
Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah dijadual bertemu polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi esok untuk berbincang tentang perjalanan himpunan itu.


-----------------

MAO KLEIN TONG



MAO DO LAH
mao de dak mao yu an, sempene nama duit china mao ring it, sempena nama duit mesia mao do lah, sempena nama duit amerika, sudah kena BAKAR! mao der ma, nak minta derma lagi,kot? mao klen tong, nak ke-leng-tong lagi? mao bi lion, nak banyak billion lagi? mao joo ta, jutawan...kot? on BILA NAK SAMAN SOROS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/4/16





---------------

MALAM INI DI RANTAU N9








MALAM ini

RANTAU

N.SEMBILAN




--------------