.

Sabtu, 31 Disember 2016

TERENGGANU DILANDA BANJIR






APA MAKNA

BERITA INI?

Hujan lebat, paras air beberapa sungai di Terengganu naik

Hujan lebat berterusan yang melanda beberapa daerah di Terengganu menyebabkan beberapa kawasan rendah mula dinaiki air sejak awal pagi tadi.
Menurut laman web rasmi Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Terengganu di publicinfobanjir.water.gov.my, lima batang sungai telah melepasi paras normal akibat taburan hujan yang terlalu lebat.
Sungai-sungai itu ialah Sungai Telemong di Kuala Ping dekat Hulu Terengganu yang mencatat paras bahaya 20.36 meter berbanding paras normal 16.5 meter.
Dua lagi sungai ialah di Setiu iaitu Sungai Chalok yang naik setinggi 7.7 meter berbanding paras normal 5 meter dan Sungai Nerus di Kampung Langkap pada paras 20.06 meter berbanding paras normal 17 meter.
Sungai Besut di Kampung La pula naik pada paras 19.82 meter berbanding paras normal 16.5 meter dan Sungai Marang di Jambatan Pengkalan Berangan yang naik pada aras 2.07 meter berbanding paras normal satu meter.
Para penduduk di kawasan terjejas di di sekitar Hulu Terengganu dilapor dalam proses berpindah ke pusat pemindahan yang disediakan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

ADAKAH INI

TANDA TANDA

PEMIMPIN  

DAN OLARMAK

TERENGGANU  

KLUK KLAK

PEMBOHONG

KAKI TIPU

PUTAR ALAM

MAKA  BALA

SAMPAI DISANA

DIKL INI SEMUA

SEHAT ALFIAT








-----------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan banjir, tapi siram rumput

itu pon ko tak tahu???????????????

Tanpa Nama berkata...

hoi tt, ko jgn buat fitnah tahun baru. sempat minta maaf tahun baru.

'SELAMAT TAHUN BARU KAPIR. MAAF ZAHIR BATHIN'

menurut tafsir alwalaunta ; hujan adalah rahmat yg turun. lagi lebat hujan, lagi byk rahmat. kalau hujan hingga berlaku banjir bermakna rahmat yg turun terlalu dan termasuk ali, maniam, ahseng, tony, jugah.

mat sally kata "its not only raining cats n dogs; but elephants, crocodiles, hippos, rhinos as well...'

Tanpa Nama berkata...

kalo lah kat negeri ramai kafir banjir macam ni ...kat sini penang lah..dan selangor sebab DAP banyak kerusi .heboh seantoro walaun olarmak kata GOD marah...api bila nampak air bawa ahi diaoran terapung kat negeri olarmak..lain dicanang...waualun membisu seribu bahasa..kalao ada pun akan kato khudrat...
Tap kalo negeri kafiaq..ceh ceh ceh

Tanpa Nama berkata...

Tehmarang ibu Kota Ayatollah Hadi khatami tidak sesekali akan ditimpa bencana! Semua Imam Iran Iraq syiria dah memberkati tehmarang. Tok wali utama ket jolobu, panglimo potaseh al Khomeini pong merestui tehmarang........

Tanpa Nama berkata...

ok la tu.. banjir dtg bersama rezeki.. beras sorang boleh dpt 20 beg.. kelengkapan sekolah buleh dpt untuk 5 tahun free.. tilam baru.. bantal baru.. selimut sorang 5 helai.. majoriti miskin papa kedana je kne musibah di bina umah dlm paya.. kaya2 umah atas bukit.. mane nk dpt rezeki sebanyak tu sekali musibah banjir kalo layak trima br1m.. syukur alhamdullilah... ble banjir menjelma.. nampak mcm susah tp lega. kahkahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

lima batang sungai telah melepasi paras normal
Komen gwa: 1.Ada 5 batang yang tidak normal, jaga2 supaya tidak jadi mangsa! Elakkan tempat gelap, tempat sunyi, elakkan dari berseorang diri, dari berjalan malam hari, dan dari berpakaian tak sesuaii. 2.Salahguna perkataan, paras maknanya wajah atau rupa khusus untuk muka. Tahap (level) ialah aras. Aras. Bukan paras. Kalau paras tidak normal maksudnya wajah muka (mungkin untuk memberi maksud kepala) batang yang lima tersebut sudah abnormal, mungkin deformed atau putus kena laser ketika dikhatankan. 3.Sungai marang juga termasuk yang melampaui aras normal, bukankah marang kawasan haji hadi ulamak sedunia? Tanya je, kesian kalau rumah dia dibanjiri air

Tanpa Nama berkata...

Yess ku agreed. Pemimpin n olamak tganu byk tipu n zalimi rakyat. Lu cari sendiri lah apo nama depa tu. Cuba teka. Kikiki

sham berkata...

Ingat tu masuk dlm kepala otak hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Oh! Itu kena ikut keadaan semasa tt. Kalau kerajaan negeri ditadbir kerajaan PAS, banjir itu dikira DUGAAN Allah. Tapi kalau negeri ditadbir kafeer harbee PH banjir itu dikira BALASAN Allah. Allah sayang lobai hadi sebab tu diturunkan hujan lebat hingga banjir di kawasan dia, bukan apa, supaya hadi banyak bersabar, dapat pahala berlipat kali ganda.. takbirrr!!!