.

Ahad, 4 Disember 2016

LAGI LAGI BALAK KELANTAN






F.B




hati-hati dengan kalangan yang merosakan alam sekitar dengan alasan "tidak haram" menebang balak..
Apabila diberitahu kepada mereka, jangan lakukan kerosakan di bumi. Mereka mengatakan bahawa mereka yang melakukan kebaikan. Ketahuilah, mereka adalah kalangan yang melakukan kerosakan, tetapi mereka tidak sedar - al-Quran



































------------------

5 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Tohan jadikan bumi. Atas bumi tohan jadikan juga pokok, maknusia, air dan tanah. Bila pokok jadi balak memanjang dan keras, maka maknusia wajib sunatkan pokok.

Duit upah sunat tu untuk di bagi makan Raja, Montori dan orang Kaya-Kaya negeri, tu sebab mereka ontok je bila balak disunatkan. Rakyat yg meskin hina, atas dasar quadak dan kadar tohan, tetap kekal meskin .. tak boleh buat apa.

Sang Asli kalau cakap banyak mereka kasi holiday dalam lokap, makan free siap dgn ulam petai dan kurma tupai sekali.

Pecemaran akan berlaku bila air yang tak ade otak tu tolak lumpur masuk dalam sungai. Sungai tercemar, airnya kuning berak .. baung, patin, udang, jelawat kiok. Umur binatang ni dah ditentukan tohan, bila kiok maka kiok lah binatang tu.

Jelas punca cemar adalah dari air yang tolak lumpur dalam sungai .. kalau jadi banjir ia disebabkab air pecah di Siam. Raja, Menteri tak salah, mereka orang alim sentiasa berdoa pada tohan supaya Kelantan Serambi Mekah ini dilindungi. Tokeh balak pun tak salah.

Tanpa Nama berkata...

Lahanat , biasa lah....

Culimah berkata...

PAS berani buat semua ni sebab ada backup dari UmBN. Semua orang tau yang UmNoo dan PAS sudah berkawan semula...malah mungkin tak berlawan dalam PRU nanti. Dulu semasa UmNoo lemah dia berkawan dengan PAS. Bila dah kuat dia patuk dan terajang PAS. Mungkin dalam PRU 14 ni UmNoo nak kawan balik sebab dia tau tak boleh menang. Pas pun naik stim sebab dapat kawan dan dedak dari UmNoo. Cuma jangan kena patuk kali kedua sudah le...kalau dua kali kemut ok le. putih mata hitam!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

TT...kau pernah dengar syahadah 90 juta??....Bunyinya macam ni...."Aku naik saksi bahawa 90 juta ini, adalah halal sehalalnya dan toyhibah juga".....macam mana dengan saman SR?....

Tanpa Nama berkata...

berapa juta pas dah rugi pertahan husam?1 juta ke 2 juta ke..apa nak kecoh..buddha kata karma..buat baik dibalas baik..pas dah rugi berjuta sb pertahan husam dan tuhan sudah membalas dgn keuntungan rm90juta dalam akaun bank..apa ulama nak lagi..