.

Rabu, 28 Disember 2016

GUNA BAHASA ARAB UNTUK TIPU MELAYU








MENIPU MELAYU

GUNA BAHASA

ARAB NAK 

TUNJUK ISLAM


'K'jaan akan guna sukuk ambil alih Eagle High'


Putrajaya berkemungkinan akan menjadi penjamin ke atas bon Islam - sukuk yang akan diterbitkan tidak lama lagi bagi membolehkan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) membiayai pengambil-alihan dalam kepentingan PT Eagle tinggi Plantations Tbk (EHP) dari Indonesia.
Menurut StarBiz, kebanyakan dana institusi merupakan pihak yang berkemungkinan untuk melanggan bon dengan mandat untuk membeli bon bertaraf tinggi, seperti produk yang mendapat sokongan kerajaan
SUKUK

IALAH BON

BAHASA ARAB

BON IALAH

AKU JANJI

UNTUK PINJAM

DUIT DG BANK

JUAL BON

ERTINYA 

PINJAM DUIT

DENGAN JANJI

BERI BUNGA

LAGI TINGGI

BUNGA LAGI

CEPAT DAPAT

PINJAM DUIT

SUKUK TAK

SANGKUT PAUT

DENGAN  ISLAM

SYURGA DAN

BIDADARI

JANGAN KENA

TIPU  KERANA

BAHASA ARAB

INI ALONG

UNTUK 

KERAJAAN

PINJAM DUIT
----------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bahasa Arab Bahasa syurga. Jadi, walau tipu pun masih Kira suci dan halal

Tanpa Nama berkata...

Apsal guna Sukuk saja, guna la Sukuj Umrah dan Sukuk Haji, Melayu Biol apa kesah? Pekej pegi haji skrg bermula dgn 30k - 230k, hang x mau pi umrah ka TT? Broker Al Ustaz Daud Che Ngah boleh gerenti hang pi tanpa rasa takut bertemu Allah.

Kalo hang amik pekej 230k tu, langsung jumpa Allah Taala tanpa perlu naik Buraq dan buat perjalanan mcm Israk Mikraj tu lagi. Skrg sumer express. Hang dapat naik speedtrain Mekah-Madinah 15 minit ja, bukan sejam lebih. Duduk hotel 8 bintang dan boleh berak merata2, tok arab akan tadah mulut dekat lubang jubuq hang anytime.

Indahnya Mekah. Alhamdulillah.

Aku suggest, Mesia ni tukaq la pulak guna bahasa Arab. Bosan la cakap Melayu ja. Pemimpin skrg pakat2 amik Quran buat lapik punggung, ginilah jadinya. Dari lobai kampong hinggalah tukang tempek muka masuk frame dgn Sultan, sumernyer hampeh belaka.

“We Now Live In a Nation Where Doctors Destroy Health, Lawyers Destory Justice, Universities Destroy Knowledge, The Press Destroys Information, Religion destroys Morals, and Banks Destroy The Econamy.”

-Chris Hedges

Tanpa Nama berkata...

SUE COCK

Tuh bunyi sama tapi makna beda kan

Saman AYAM

Emmmmmm......

SUKUK tuh bahasa JAWA lah....

Tak caya cuba tanya Wak Parman

Nazrio Dond DoLLa berkata...

dhaB untuK kuat peLir...
dhaB bahasa arabiya,
bahasa comeL untuK kuat peLir daLam bahasa meLayu puLak..... biawaK....
aLamaK-aLamaK d maLaysia Dan merata2 di beberapa beLahan duniya mengata-kan biawaK dhaB padang Pasir haLaL suci kerana biawaK padang Pasir ni makan benda2 suci bersih Lidah biawaK padang Pasir pun x cabang......mrreka2 aLamaK2 itu Juga menggunakan satu hadis konon-nya pada satu hari sakai2 arabiya atau bahasa comeLnya %"""orang badwee""" teLah meng-kari-panggang biawaK ....sakai2 arabiya ini makan dengan Lahap depan rasuL... okey ...I!!!
TU bukan cerita saya...saya ada story Lain...saya tak stim biawaK...d hutan nusantara pun ada buaya Dan biawaK satu Lidah and tanpa Lidah...memang benar biawaK desa Dan biawaK bandar Kotor... pencuri teLor pemakan pLastik itu . biawaK ..
saya biasa duduK hutan brsar pahang Dan keLantan brtkawan dengan berbagai etnik org asaL...utk pengetahuan.daging biawaK Dan uLar hampir sama masaK cepat2 makan cepat2 kaLau sudah sejuk daging tu betgetah Liat...percaya Laa orang asaL di hutan pendaLaman masih byk yg bogeL...spesis berOk kera cenekaH Lotong semua daging kuning pucat semua hanyir banyir Loya ini dapat di atasi dengan banyaK chiLi-Lada. ..uwweeeK..!!™saya teLah mengajar beberapa patah bahasa arabiya kepada org badweee "orang asLi hutan" supaya mereka tidaK maLu bertemu badweee bandar sakai sakau Bandar..... peLacur Dan pengotor yg menjuaL negara
bahasa arabiya bahasa syurga
bahasa arabiya Juga bahasa penipu menjuaL negara menipu rakyat

Tanpa Nama berkata...

Xtepat tu tt.
Ada beza bon dan sukuk.
Tulis ckp sesedap hati jadi seperti tv3 dan utusan.
Yg membaca pun bkn pandai sgt or nk pi blaja dgn lebai google.
Depa nk komen kutuk kritik mcm depa phm apa benda sukuk tu