.

Rabu, 14 Disember 2016

FAHAM ATAU TIDAK










FAHAM

ATAU TAK

APA MAKNA 

BERITA INI


 

13,700 di Singapura diberhentikan, paling tinggi sejak 2009

 | December 13, 2016
Jumlah pemberhentian itu merupakan yang tertinggi sejak krisis kewangan 2009, kata kementerian tenaga manusia
PETALING JAYA: Sejumlah 13,730 pekerja di Singapura diberhentikan dalam 9 bulan pertama tahun ini menjadikan jumlah pemberhentian pekerja yang tertinggi dalam tempoh 7 tahun, lapor Channel NewsAsia.
Angka itu, dikeluarkan oleh Kementerian Tenaga Manusia (MoM) hari ini dalam laporan pasaran buruh suku tahunan, menandakan kenaikan jumlah pekerja yang diberhentikan berbanding 10,220 orang dalam tempoh yang sama tahun lepas.
Angka itu dikatakan yang tertinggi sejak 9 bulan pertama tahun 2009 yang menyaksikan 21,210 orang diberhentikan kerja.


GWA TAK

MAHU KOMEN

KALAU LU

TAK FAHAM

APA MAKNA

BERITA INI

LU PERGI

CIUM CIBAI

OPSS... CABAI


------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah lari ke CHINA, (vietman dan cambodia dan india dan filipino juga)

gaji pekerja murah, rajin, tanah LUAS dan MURAH!

UNTUNG banyak tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Ini bermaksud ekonomi berkembang dibawah BN. Pekerja 13,370 orang tu boleh dimasukkan ke Jabatan Tenaga Malaysia.

Ini dikira mcm Trump bawak balik rakyat yg bekerja di luar US. Banggalah kita dgn Najib Razak.

Tanpa Nama berkata...

Tuh tanda EKONOMI MAT BAHALOL bagus cemerlang !!!!!!!!!

Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha

Tanpa Nama berkata...

Bagi gwa.... Najib dah ada alasan munasabah bukan munasarawak sekiranya ramai pekerja malaysia kena buang...cam biasa, ala singapura pun buang pekerja. Lagipun yg kena buang tu memang ada antaranya rakyat malaysia. Krisis global nie, takde kaitan dgn WanEnDiBi dan salah urus tadbir yg lain kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ala singapore kapir harbi makan babi kiasu saje je nak ambik perhatian nak glemer nak publisiti murahan bila keluarkam berita kununnya sensasi lagi kontroversi tu. Padahal tu berita celah.gigi je, tak sampai 20ribu orang pun nak kecoh. Malaysia lagi ramai, tau tak?!

noname berkata...

apeLah maLang sungguh nasib rakyat m'sia .. dah Lah peLuang kerje di dLm negare sendiri sedikit di pakse puLe bersaing dgn pekerje Luor dan pati. di samping itu kerajaan masih tetap mahu mengimport 1.5 juta bungaLar..